תמיד לשירותכם: 077-2013-060 | עקבו אחרינו:

נעלי עבודה – כדי לא לדרוך במקום

לא תמיד היה כך הדבר, אבל כיום ברור כי נעלי עבודה כמו גם בגדי עבודה הינם אמצעי עזר לא קטן המסייע להמרצת העובד בביצוע העבודה שלו ומצביע על מחויבות הדדית – של המעביד כלפי העובד וההיפך – של העובד כלפי המעביד.

למה נעלי עבודה

בגדי עבודה הם דבר חשוב, לכל הדעות. הבגדים מגנים על העובד, מונעים הרס הבגדים האישיים שלו ומסייעים ליצירת לכידות חברתית וגיבוש חברתי בין העובדים. ואולם אחד החלקים החשובים במרכיב בגדי העבודה הינו נעלי עבודה. אף שמעסיקים רבים נוטים להקל בכך ראש, לנעלי העבודה יש חלק חשוב בהגנה על שלומו ובטחונו של העובד. כל סוג עיסוק מכתיב את סוג נעלי העבודה שיש להשתמש בהם, אבל המשותף לכל סוגי נעלי העבודה הוא העניין המעשי.

סוגי עיסוק והתאמה של נעלי העבודה

כאמור, סוגי עיסוק שונים מכתיבים את הצרכים בכל הנוגע לנעלי העבודה.

עבודות בניין ושיפוצים: מי שעוסק בתחום הבניין והשיפוצים חייב לנעול נעלי עבודה המגנים על הרגליים שלו מפני נפילה של חלקים או מכשירים כבדים מצד אחד, ומצד שני הנעליים הללו חייבות להגן עליו גם מפני החלקה. התוצאה של כל השיקולים הללו הינה נעלי עבודה גבוהות (לא חצאיות), בעלות סוליות העשויות מחומרים שאינם מחליקים במים ושרוכים המהדקים את הנעל לרגל. במו כן, על מנת להשלים את ההגנה על הרגל, חייבות הנעליים להכיל מגן קשיח באזור אצבעות הרגליים, שהן החלק הפגיע ביותר ברגל.

מלונאות ואירוח: עבודת האירוח דורשת סוג אחר לגמרי של נעלי עבודה. במקצוע הזה נדרשות נעלים המאפשרות הליכה של קילומטרים רבים מדי יום ביומו מצד אחד, ומצד שני הן חייבות להיראות אלגנטיות ואופנתיות. פחות חשובה הגנה על האצבעות ויותר חשוב החל' האורטופדי של הנעל.

עבודות בשטח פתוח: הגיון בריא מכתיב שימוש בנעליים מתאימות להליכה מצד אחד ושתהיינה גבוהות ומגינות מפני כל מיני מרעין בישין בשטח מצד שני. האלגנטיות פחות חשובה.

שוק ההנעלה והמעסיק

כל מעסיק חייב לקבל החלטה באשר לסוג נעלי עבודה הנדרשים לעובדים שלו. שוק ההנעלה מספק מגוון רחב של פתרונות המשלבים ביניהם את שלושת התחומים שהוזכרו לעיל. אמנם יהיה זה נכון לומר כי קשה מאד לשלב את כל שלושת הפרמטרים למדידת איכות הנעל במוצר אחד, אבל הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת שיפור ניכר בכל המדדים.

כל מעסיק חייב להחליט אילו נעלי עבודה הוא יקנה לעובדים שלו, כאשר ההחלטה הינה שילוב של שלושת אמות המידה יחד עם המחיר של נעלי העבודה. שכן גם אמת המידה הזאת משתנה בין ספקים שונים.

החוק מחייב מעבידים לעשות הכול על מנת להגן על העובדים שלהם. חלק מהעשייה בתחום פירושה הספקת נעלי עבודה בכל תקופה קצובה, במרווחים שתחליט ההנהלה. פיתרון בשמות מענק כספי שנתי לצורך ביגוד איננו בא בחשבון בכל המקרים, כיון שלא ניתן לדעת אילו נעלי עבודה יקנה העובד ומה מידת ההתאמה שלהן לסוג העבודה שלו.

עקבו אחרינו:
לקבלת הצעת מחיר מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם
מנהל.ת רכש? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר
דילוג לתוכן