תמיד לשירותכם: 077-2013-060 | עקבו אחרינו:

בדים – סקירה קצרה על קצה המזלג

עולם הביגוד וההלבשה, שידע התפתחויות רבות לאורך כל שנות ההיסטוריה הוא עולם מורכב ומרתק. תעשיית הבדים היא אחת מהתעשיות הותיקות בעולם כולו. לאורך כל ההיסטוריה, עד ימינו אנו, עשה האדם שימוש בסוגים רבים של בדים שונים במלאכת יצירת הבגד. התגליות המדעיות החדשות שצצו עם השנים נתנו דחיפה גדולה לתחום זה, ופתחו עולם חדש של אפשרויות חדשות. השיטות המוכרות לנו ליצירת בדים הן אריגה וסריגה. לבדים שנוצרו במלאכת סריגה אנו קוראים סריגים, ואילו לבדים שנוצרו במלאכת אריגה אנו קוראים אריגים. לאורך שנות ההיסטוריה היו מכונות שונות ומשונות בהן נהגו ליצור בדים, אך כיום מלאכת יצור הבדים נעשית במכונות משוכללות ומהירות.

המשי הינו בד העשוי סיב טבעי מחלבון בו נוהגים לעשות שימוש רב ותדיר בתעשיית טקסטיל. בנוסף לשימושים בבד המשי לעשיית בגדים, משתמשים בו גם לייצור צמיגי אופניים, ייצור מצנחים, וביצוע תפרים בניתוחים רפואיים.

פשתן הוא סוג בד שמקורו מצמח הפשתן, שצומח באגן הים התיכון. בד הפשתן נחשב לבד איכותי ועמיד בזכות הסיבים הארוכים שלו. צורת האריגה של שתי וערב מקורה בבד הפשתן, ולרוב היא אף מכונה אריגת פשתן. משום המקור הגיאוגרפי של בד הפשתן, אפשר לראות אזכורים רבים אליו בכתובים היהודיים.

שיפון הינו בד שקוף ודק המשמש במקרים רבים לתפירת שמלות ערב. בגלל שבד השיפון נוקשה יותר מבדים אחרים, הוא משמש גם לתפירת שמלות כלה, משום שהוא מאפשר יצירת נפחים שונים המצויים בשמלות אלו. בד השיפון מיוצר באריגת שתי וערב, וכיום הוא ארוג לרוב מסיבים סינתטיים או ממשי טבעי.

קורדרוי הוא סוג בד ממשפחת בדי הקטיפה. אורגים את הקורדרוי מסיבים של כותנה בצורת פסים פסים, הנותנים לו את המרקם והאיכות הידועה שלו. משום שהקורדרוי נחשב לבד חזק ועמיד עושים בו שימוש בעיקר בבגדי עבודה, אך בשנים האחרונות סוג הבד הזה הפך לפופולארי גם בתחום הלבשת הקאז'ואל.

זו הייתה על קצה המזלג סקירה מהירה ותמציתית של סוגי בדים שונים. כידוע לכם, עולם הטקסטיל מכיל מגוון עצום של סוגי בדים המספקים לכל בגד את המאפיינים הייחודיים לו שמבדילים אותו מיתר הבגדים האחרים.

עקבו אחרינו:
לקבלת הצעת מחיר מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם
מנהל.ת רכש? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר
דילוג לתוכן